Gastvrijheid begint bij jezelf.

Klantgerichte communicatie.

Gastvrij communiceren, ook als de boodschap lastig is en als er veel regels zijn waaraan men zich moet houden. Leer met elkaar hoe je de communicatiestijlen als tool kan inzetten om je lastige, dominante of nonchalante klant of collega op een klantvriendelijke manier aan te spreken.

I.K. Training biedt een trainingsprogramma aan dat werkt aan het verbeteren van de communicatie en klantenservice en zorgt voor verbinding en plezier. We gaan op een interactieve manier aan de slag met de eigen communicatiestijl en de communicatiestijlen van anderen. De deelnemers leren de verschillen in stijl en leren om de opgedane kennis toe te passen in de praktijk.

Trainingsprogramma

  • De training bestaat uit 2 sessies en 2 opdrachten. 
  • Live, online of hybride.

Deel 1: Communicatiestijlen en gastvrijheid

In de meeting leren de deelnemers de communicatiestijlen kennen en hoe je deze als tool kan inzetten voor gastvrije communicatie. 

De meeting is interactief en zal gebruik maken van zo veel mogelijk praktijkvoorbeelden van de deelnemers. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

  • Aanspreken op regels en afspraken ongeacht de status van de bezoeker.
  • Hoe breng ik een lastige boodschap goed over?
  • Hoe blijf ik klantvriendelijk bij bezoekers die boos reageren?

Doel: Het verbeteren van de communicatie en gastvrijheid door middel van het leren kennen en herkennen van de verschillende communicatiestijlen. Met behulp van praktische tips en handvatten leren de deelnemers effectief aanspreken in lastige situaties.

Na de sessie ontvangen de deelnemers een mail met de informatie uit de sessie, tips en tricks en een opdracht om op de werkvloer mee aan de slag te gaan.

Deel 2: Follow-up

In deze sessie besteden we aandacht aan de opdracht die is meegegeven. Verder spelen we in op de vragen die er spelen, werken we aan herhaling en de verdieping van de communicatiestijlen in de praktijk. We sluiten het geheel op een positieve manier af. De deelnemers ontvangen na afloop aanvullende informatie toegestuurd.

Doel: Herhaling en verdieping van de communicatiestijlen en het gebruik ervan in de praktijk.

Nabespreking

We plannen na afloop van de trainingen een afspraak om de trainingen en de verdere wensen en vragen te bespreken.

Tijdsinvestering van de deelnemers

  • 2 sessies van 1,5 a 3 uur afhankelijk van de vorm. (live, online, hybride)
  • 1 Opdracht voorafgaand aan de training, 30 minuten.
  • 1 Praktijkopdracht: tijdsinvestering is afhankelijk van de inzet van de deelnemer.

Praktische 

De exacte invlulling en vormgeving wordt in overleg bepaald.

Kosten afhankelijk van de vorm, duur en aantal deelnemers.

 Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Ja, ik wil een training.

Interesse? Neem contact op.

Neem contact op bij interesse of vragen en maak een afspraak voor een vrijblijvend, gratis advies gesprek waarin we meteen kennis met elkaar maken en we kunnen kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Contact opnemen