Online aanbod

Klantgerichte communicatie, ook in tijden van COVID-19.

Gastvrij communiceren, ook als de boodschap lastig is en als er veel regels zijn waaraan men zich moet houden. Zeker in deze tijden van COVID-19. Leer met elkaar hoe je de communicatiestijlen als tool kan inzetten om je lastige, dominante of nonchalante klant of collega op een klantvriendelijke manier aan te spreken.

I.K. Training biedt een online trainingsprogramma aan dat werkt aan het verbeteren van de communicatie en klantenservice en zorgt voor verbinding en plezier. We gaan op een interactieve manier aan de slag met de eigen communicatiestijl en de communicatiestijlen van anderen. De deelnemers leren de verschillen in stijl en leren om de opgedane kennis toe te passen in de praktijk.

Trainingsprogramma

  • De training bestaat uit 2 online sessies en 2 opdrachten. 
  • Wij verzorgen de uitnodiging en instructies voor de online meeting.

Deel 1: Communicatiestijlen en gastvrijheid

In de meeting leren de deelnemers de communicatiestijlen kennen en hoe je deze als tool kan inzetten voor gastvrije communicatie. Ook in deze tijd van COVID-19.

De meeting is interactief en zal gebruik maken van zo veel mogelijk praktijkvoorbeelden van de deelnemers. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

  • Aanspreken op regels en afspraken ongeacht de status van de bezoeker.
  • Hoe breng ik een lastige boodschap goed over?
  • Hoe blijf ik klantvriendelijk bij bezoekers die boos reageren?

Doel: Het verbeteren van de communicatie en gastvrijheid door middel van het leren kennen en herkennen van de verschillende communicatiestijlen. Met behulp van praktische tips en handvatten leren de deelnemers effectief aanspreken in lastige situaties.

Na de sessie ontvangen de deelnemers een mail met de informatie uit de sessie, tips en tricks en een opdracht om op de werkvloer mee aan de slag te gaan.

Deel 2: Follow-up

In deze sessie besteden we aandacht aan de opdracht die is meegegeven. Verder spelen we in op de vragen die er spelen, werken we aan herhaling en de verdieping van de communicatiestijlen in de praktijk. We sluiten het geheel op een positieve manier af. De deelnemers ontvangen na afloop aanvullende informatie toegestuurd.

Doel: Herhaling en verdieping van de communicatiestijlen en het gebruik ervan in de praktijk.

Nabespreking

We plannen na afloop van de trainingen een afspraak om de trainingen en de verdere wensen en vragen te bespreken.

Tijdsinvestering van de deelnemers

  • 2 Online sessies van 1,5 uur.
  • 1 Opdracht voorafgaand aan de training, 30 minuten.
  • 1 Praktijkopdracht: tijdsinvestering is afhankelijk van de inzet van de deelnemer.

De online trainingen verzorgen wij altijd met 2 facilitators. Op deze manier kunnen wij online trainen met aandacht en verbinding. En de sessie verloopt vlot en soepel doordat 1 van de 2 facilitators zich meer richt op de technische kant. 

De 2 sessies zijn voor 4 tot 10 deelnemers. Meer deelnemers is in overleg mogelijk. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. Kosten: op aanvraag.

Ja, ik wil een training.

Interesse? Neem contact op.

Neem contact op bij interesse of vragen en maak een afspraak voor een vrijblijvend, gratis advies gesprek waarin we meteen kennis met elkaar maken en we kunnen kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Contact opnemen