Gastvrijheid begint bij jezelf

Klantgerichte communicatie

Hoe communiceer je een lastige boodschap? En hoe ga je om met een moeilijke, dominante of nonchalante klant? Je leert het met de training Klantgerichte communicatie van IK. Iedereen heeft een eigen manier van communiceren. Door dat te gaan herkennen en te gebruiken, leer je gastvrij communiceren. Zodat je klant tevreden is en jij ook!

Klantgericht communiceren is niet altijd even makkelijk, dat weet iedereen in je team. Vooral als de boodschap lastig is of wanneer er ingewikkelde regels zijn. IK helpt je team weer verbinding en plezier te krijgen en de communicatie te verbeteren. Ingrid laat je teamleden op een interactieve manier en met humor zien wat hun eigen communicatiestijl is, hoe die van anderen werkt en hoe ze de verschillen kunnen gebruiken. Met de opgedane kennis kunnen je medewerkers meteen aan de slag. Gastvrij en klantgericht!

Trainingsprogramma

De training bestaat uit twee delen (live, online of hybride) en twee opdrachten.

Deel 1: Communicatiestijlen en gastvrijheid

Deelnemers leren verschillende communicatiestijlen kennen en deze in te zetten voor gastvrije communicatie. Met behulp van praktische tips en handvatten leren zij in lastige situaties effectief om te gaan met klanten.

De training is interactief en op basis van de onderwerpen waarmee het team geregeld te maken heeft. Praktijkvoorbeelden zijn onder andere:

  • Hoe breng ik een lastige boodschap goed over?
  • Hoe spreek ik bezoekers, ongeacht hun status, aan op regels en afspraken?
  • Hoe blijf ik klantvriendelijk bij bezoekers die boos reageren?

Na de training brengt je team het geleerde meteen in de praktijk. Per mail ontvangen je medewerkers de informatie, tips & tricks en een praktijkopdracht.

Deel 2: De verdieping

Hoe ging de praktijkopdracht? Zijn er andere vragen opgekomen?  In deze sessie draait het, kortom, om borging en verdieping. Je team leert de nieuwe kennis nog meer te integreren in de dagelijkse praktijk. Oefeningen rond communicatiestijlen worden waar nodig herhaald of verder uitgebreid.

Je team kan op een positieve manier verder aan de slag met klantgerichte communicatie. De deelnemers ontvangen per mail aanvullende informatie.

Na afloop van de trainingen bespreken we de voortgang bij je team en verdere wensen en vragen.

Praktisch informatie

  • De twee sessies duren 1,5 à 3,5 uur, afhankelijk van de vorm (live, online, hybride). Teamleden krijgen voorafgaand aan de training een kleine opdracht en na de eerste sessie een praktijkopdracht.
  • IK biedt altijd maatwerk dus de exacte invulling en vormgeving wordt in overleg bepaald en toegespitst op de wensen van het team.
  • Kosten afhankelijk van de vorm, duur en aantal deelnemers.

Neem contact op om je mogelijkheden te bespreken.

Interesse? Neem contact op.

Neem contact op bij interesse of vragen en maak een afspraak voor een vrijblijvend, gratis advies gesprek waarin we meteen kennis met elkaar maken en we kunnen kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Contact opnemen